살며 사랑하며...

어찌하여 이렇게 무서워하느냐

DANIEL 0 326

지난 주일에 나누었던 설교(한글과 영어원고)의 말씀을 나눕니다.


어찌하여 이렇게 무서워하느냐(막4:35-41)


코로나바이러스로 인해서 영화에서는 볼 수 있는 일들을 우리가 이제 일상적으로 경험하고 있습니다. 사람들로 북적이던 공항의 카운터에 사람이 텅텅비어 있고, 학교, 식당, 극장, 모든 것들이 닫혀 있습니다. 몇 주전부터 많은 나라에서 공적인 모임을 갖지 못해 주일예배도 온라인으로 예배드리고 있는 곳도 많습니다. 많은 나라에서 자택 대피명령과 외출금지명령이 내려져 있습니다. 사람들은 물건들을 사서 쌓아 놓으려고 상점에 긴 줄을 서서 물건을 구입하려고 애쓰고 있습니다.

며칠 전에 이케야 메가 마트에 방문했는데 사람이 많이 없는 것을 보고 놀랐습니다.  몇 명의 로스엔젤레스에 사는 성도들로부터 연락을 받았는데, 코로나바이러스 때문에 로스엔젤레스의 모든 것이 lockdown 되어 경제적으로 치명적인 타격을 받는 중이고, 너무 심각한 상황이니 나에게 기도를 간절히 해 달라고 요청을 했습니다. 전세계적으로 경제침체가 찾아오고 있습니다. 내일 무슨 일이 생길지 몰라 많은 사람들이 불안해 하고 있습니다. 죽음의 위기로 몰아넣는 전혀 예상치 않았던 폭풍이 우리에게 찾아왔습니다.

우리를 두렵게 하고 염려하게 만드는 우리의 현실 속에서 주님의 음성을 듣기 원합니다. 우리의 삶을 주님의 눈과 관점으로 볼 수 있기를 바랍니다. 성경을 통해 주님의 음성을 듣기 원합니다. 

예수님과 함께 제자들이 지금 배를 타고 가고 있는 중입니다. 그런데 갑자기 폭풍이 불어왔고, 배에는 물이 흘러들어와 물에 빠질 지경이 되었습니다. 그런데 예수님은 주무시고 계십니다. 그래서 제자들은 우리가 다 죽게 되었는데 돌보지 않느냐고 예수님께 묻습니다. 그 때 예수님은 바람과 바다를 잠잠케 하셨습니다. 그리고 제자들을 책망합니다. 너희가 왜 그렇게 무서워하느냐? 너희 믿음이 어디 있느냐? 

왜 제자들이 주님과 함께 하는 여행인데도 불구하고 폭풍 앞에서 죽을 것을 두려워했을까요? 

성도 여러분, 지금 우리가 당하고 있는 한번도 경험하지 못한 전 세계적인 전염병으로 인해 많은 사람들이 염려하고 두려워하고 있습니다. 우리가 하는 이 여행 가운데 분명히 주님이 함께 하심을 믿는데도 많은 사람들이 두려워하고 있습니다.

그런데 오늘, 주님은 폭풍 가운데서 두려워하는 우리에게 말씀하십니다. “어찌하여 이렇게 무서워하느냐 너희가 어찌 믿음이 없느냐”

왜 사람들이 인생의 폭풍에 직면하면 두려워할까요?  사람들은 고난의 폭풍 때문에 귀한 물질과 건강과 생명을 잃을 것으로 생각하면서 두려워합니다.  

그런데 주님은 두려워하지 말고 안식하며 평강 가운데 거하라 말씀하십니다.

 (요 16:33, 개정) 이것을 너희에게 이르는 것은 너희로 내 안에서 평안을 누리게 하려 함이라 세상에서는 너희가 환난을 당하나 담대하라 내가 세상을 이기었노라

(Jn 16:33, NIV) "I have told you these things, so that in me you may have peace. In this world you will have trouble. But take heart! I have overcome the world."

왜  제자들이 폭풍 가운데 두려워했는가?

믿음이 없기 때문이다. 다시 말하면 제자들이 예수님을 몰랐기 때문에 두려워 한 것이다. 하나님을 아는 지식이 없기 때문이다. 성도 여러분, 영생이 무엇인가? 

(Jn 17:3, NIV) Now this is eternal life: that they may know you, the only true God, and Jesus Christ, whom you have sent.

예수님을 인격적으로 경험하는 지식이 없기 때문에, 그래서 예수님에 대한 믿음이 없기 때문에 사람들은 폭풍가운데 두려워하며 믿음의 행동을 하지 못하는 것이다.

(막 4:41, 개정) 그들이 심히 두려워하여 서로 말하되 그가 누구이기에 바람과 바다도 순종하는가 하였더라

바람과 바다도 잠잠케 하시는 예수가 누구인줄 제자들은 몰랐다. 그래서 그들은 그 폭풍 가운데 두려워했던 것이다.  

우리가 상상할 수 없었던 전 세계적인 위기 앞에서 주님께서 우리에게 주시는 메시지가 무엇인가요? 이러한 위기 앞에서 우리가 들어야 할 메시지는 무엇인가요?

주님은 우리가 인류적인 위기 앞에서 무서워하지 말고 믿음을 갖기를 원하십니다.

우리가 두려움을 이기기 위해서 주님은 우리가 예수님에 대한 바른 지식과 믿음을 갖기를 원하십니다.

어떤 믿음을 가져야 합니까?

바로 하나님이 이 모든 상황을 주관하고 통치하고 있다는 사실을 우리는믿어야 합니다.

세계적인 전염병이 어떻게 생겨났는지 우리는 잘 모릅니다. 분명히 이 바이러스 출현에 대한 인간의 잘못이 있을 것입니다. 하나님께서 주신 자연과 환경을 잘못 관리한 책임이 우리에게 있습니다. 그러나 분명하게 우리가 알아야 할 것은 이 모든 상황속에서 하나님께서 모든 것을 주관하고 다스리고 계심을 믿어야 한다는 것입니다. 하나님이 허락하지 않는 일은 결코 이 땅에서 일어나지 않습니다. 하나님없이 이 땅에서 어떤 일도 우연이 일어나는 일은 없습니다.

비록 배 안에 창조주이신 예수님이 함께 하셨지만 폭풍이 일어났습니다. 그러나 예수님은 일시에 폭풍과 바람을 잠잠케 하셨습니다. 예수님은 폭풍이 일어나게도 하시고, 그리고 예수님은 한순간에 폭풍을 잠잠케 하실 수 있는 분이십니다.

 그리고 35절도 보십시오. “우리가 저편으로 건너가자” 이 여행을 계획하고 시작하신 분이 예수님이십니다. 그럼에도 폭풍은 몰려왔습니다. 하나님께서 우리의 인생과 우리의 역사를 주관하시고 계획하시 계시지만 여전히 고난과 이해할 수 없는 폭풍이 몰려오고 있습니다. 그러나 그 속에서 하나님은 이 모든 것을 주관하고 계심을 믿어야 합니다. 우리는 제자들의 여행을 예수님이 계획하셨다는 사실을 아셔야 합니다.

그렇다면 전 세계가 당하는 코로나 바이러스 사태를 통해서 주님이 주시는 메세지는 무엇일까요? 주님께서 이 어려운 상황을 통해 우리가 무엇을 하기를 원하실까요?

우리를 흔들어 깨우시는 주님의 사랑의 음성을 들어야 한다고 생각합니다. 우리는 지금 자신을 돌아보며 주님과의 바른 관계안에서 바로 서야 한다고 생각합니다. 이 고난은 주님께 돌아오라는 주님의 사랑의 음성일 수 있습니다. 그러므로 바로 이 때 더욱 주님께 말씀과 기도로 나아가며, 자신을 돌아보는 시간이 되기를 바랍니다.

지금 밖에 나가지 못하도록 금지령을 받는 사람들이 많아졌습니다. 그래서 지금은 사람들이가족끼리 많은 시간을 보냅니다. 더욱 가족끼리 친밀하고 사랑의 시간을 보내면 좋을 것입니다.

SMS에서 이런 것을 보았습니다.


 

그렇습니다. 모든 것이 stop 된 상황에서 이제 조용히 주님께 귀를 기울이고 주님과 이야기를 할 때입니다.

이와 같이 힘든 시기에 주님이 나에게 무슨 메시지를 주시는지 듣고 순종하시기 바랍니다.

성경은 역사의 마지막이 있다고 말씀합니다. 기독교의 역사는 창조와 종말이 있습니다.

시작이 있고 마지막이 있다고 성경은 말씀합니다. 그리고 마지막 때에 있을 많은 사건들이 성경에 예언되어 있습니다. 그리고 우리는 실제로 마지막 때에 있을 많은 일들이 성취된 것을 보면서 살고 있는데 지금은 성경에서 말하는 마지막 때라 생각합니다. 오늘 일어나고 있는 일들은 분명히 마지막 때의 중요한 사건이라 생각합니다. 성경 마지막 구절에 말씀합니다.

(계 22:20, 개정) 이것들을 증언하신 이가 이르시되 내가 진실로 속히 오리라 하시거늘 아멘 주 예수여 오시옵소서

(Rv 22:20, NIV) He who testifies to these things says, "Yes, I am coming soon." Amen. Come, Lord Jesus.

주님 예수여 오시옵소서~

 그러므로 마지막 때에 주님의 말씀처럼, 성령안에 깨어 있으시기 바랍니다.

이렇게 주님은 목적을 갖고 모든 것을 주관하시는 분이심을 믿으시기 바랍니다.


두번째로 두려움을 이기기 위해서 필요한 것은 바로 임마누엘 믿음입니다.

성도 여러분, 예수님은 창조전부터 계신 하나님이십니다. 예수님을 통해서 만물이 창조되었습니다. 예수님은 알파와 오메가 되십니다. 예수님은 처음과 나중이 되시는 분이십니다.  예수님이 이 땅에 다시 오실 때 인류의 역사가 완성됩니다. 예수님은 자신이 하나님이라고 주장했고 하나님만이 하실 수 있는 수많은 기적과 이적을 통해 자신이 하나님이심을 증명하셨습니다.

그 분이 폭풍 가운데 함께 계셨습니다. 그런데 제자들에게 예수님이 누구신줄 몰랐기에 두려워했습니다. 그들은 그 분이 한순간에 폭풍을 잠잠케 하실 수 있는 분임을 알지 못했기에 두려워했습니다. 무엇이 문제입니까? 우리의 폭풍 한 가운데에 창조주 예수님이 함께 하시는데 그분이 보이지 않기 때문에, 그분이 인식이 되지 않기 때문에 두려워하는 것입니다.

마태복음 14장을 보면 빵 5개와 물고기 2명으로 5천명을 먹이신 기적이후에 예수님은 제자들을 배타고 가게 한 후에 예수님은 기도하러 산에 올라가셨습니다. 그런데 배를 타고 제자들이 가고 있는데, 갑자기 바람이 거세지고 물결로 말미암아 고난을 당하게 되었습니다.

그런데 예수님이 바다 위로 걸어오심을 보고 놀라 유령이라 무서워하여 제자들은 소리를 지릅니다. 예수님은 "안심하라 나니 두려워하지 말라" 고 말씀하십니다.

그 때 베드로가 "만일 주님이시거든 나를 명하사 물 위로 오라 하소서" 말합니다. 그 때 예수님이 오라고 말 하자, 베드로가 배에서 내려 물 위로 걸어서 예수께로 갑니다. 그런데 물 위를 걷다가 베드로는 바람을 보고 두려워하자 곧바로 물에 빠지게 됩니다. 

 

베드로가 물 위를 걷다가 언제 바다에 빠졌습니까? 베드로는 거친 바람을 보았을 때 두려움이 찾아왔고 그 때 베드로는 바다에 빠진 것입니다. 여기에 매우 중요한 메세지가 있습니다. 주님이 아니라, 거친 물결과 문제를 볼 때 두려움이 몰려옵니다. 그리고 그 두려움은 우리로 하여금 바다에 빠지게 한다는 것입니다. 그러므로 폭풍이 일고 문제와 위기 속에서 우리는 끊임없이 주님만 바라봐야 합니다. 주님과 끊임없이 교제하시기 바랍니다. 말씀을 묵상하시기 바랍니다.

 

여러분, 예수님은 세상 끝날까지 함께 하겠다고 약속하셨습니다. 그런데 막상 문제 앞에서 주님이 보이지 않습니다. 문제만 크게 보입니다. 우리는 폭풍앞에서 자신을 집어삼킬 커다란 파도만 보이지 창조주 예수님은 보이지 않기 때문에 두려워하는 것입니다.

다시한번 말씀드립니다. 폭풍앞에서 폭풍과 문제만을 보지 마시고, 주님만 바라보는 훈련을 하시기 바랍니다.

뉴스를 보는 시간을 줄이고, 주님 말씀을 묵상하는 시간을 더 갖기를 바랍니다.

말씀읽는 시간을 더 갖고, 기도하는 시간을 더 갖고, 더 주님과 친밀한 시간을 갖게 되기를 바랍니다.

주님의 위대하심을 찬양하고 경배하는 시간을 가지시기 바랍니다. 주님의 위대하심을 노래하시기 바랍니다. 교회 웹사이트 찬양 게시판에 들어가 찬양을 들으시기 바랍니다.

(요일 4:18, 개정) 사랑 안에 두려움이 없고 온전한 사랑이 두려움을 내쫓나니 두려움에는 형벌이 있음이라 두려워하는 자는 사랑 안에서 온전히 이루지 못하였느니라

(1Jn 4:18, NIV) There is no fear in love. But perfect love drives out fear, because fear has to do with punishment. The one who fears is not made perfect in love.

더욱 주님의 사랑안에 머물기 바랍니다.

온전한 주님의 사랑이 두려움을 내쫓게 될 것입니다.

주님은 사랑이시고 거룩이십니다. 주님은 인격적인 분이시고, 따뜻하시고 기쁨이 있으시고 유모가 있으신 분이십니다. 주님은 빛이십니다. 주님의 임재는 인격적인 것입니다. 주님의 임재로 실제로 내 안에 충만하면 내 안에 있는 모든 어둠과 모든 두려움을 떠나게 하십니다. 주님의 임재는 단순한 이론이 아닙니다. 사랑하는 성도여러분, 주님의 임재를 충만히 사모하십시오. 다른 말로 하면 성령으로 충만하십시오. 하나님의 나라가 충만히 임하도록 기도하시기 바랍니다.

저는 요즘 같은 때에 함께 묵상하고 바라보길 원하는 말씀을 나누길 원합니다.


(살전 5:16, 개정) 항상 기뻐하라

(살전 5:17, 개정) 쉬지 말고 기도하라

(살전 5:18, 개정) 범사에 감사하라 이것이 그리스도 예수 안에서 너희를 향하신 하나님의 뜻이니라

(계 22:20, 개정) 이것들을 증언하신 이가 이르시되 내가 진실로 속히 오리라 하시거늘 아멘 주 예수여 오시옵소서

Amen. Come, Lord Jesus! 마라나타~~

 

무엇보다 문제가 아니라 주님만 바라보는 훈련을 하시기 바랍니다. 문제만 바라보면 하나님이 아주 작아보이고 두려움이 생길것입니다. 그러나 전능하신 살아계신 하나님을 바라보면, 문제는 작아질 것이고, 두려움은 사라질 것입니다.

어찌하여 이렇게 무서워하느냐 너희가 어찌 믿음이 없느냐

"Why are you so afraid? Do you still have no faith?"

우리는 세상 가운데 큰 폭풍의 소용돌이 가운데 살고 있습니다.

바로 이 때에 우리의 삶을 주관하시고 통치하시는 하나님을 바라보십시오. 하나님이 하기 원하시면 오늘 당장이라도 치료약이 개발되어 이 모든 어려움을 끝나게 하실 수 있음을 믿으십시오. 모든 것은 하나님께 달려있습니다. 다만 오늘 이 상황에서 주님이 무엇을 원하시는지 주님의 음성을 들으십시오.

왜 우리가 폭풍 가운데 두려워합니까? 이 모든 폭풍과 문제를 하나님이 주관하고 이끌고 있음을 모르기  때문입니다. 주님이 계획한 여행임을 잊지 마십시오. 그리고 하나님은 한 순간에 모든 문제를 잠잠케 하실 수 있는 분임을 믿으시기 바랍니다. 더욱 중요한 것은 그분이 우리와 늘 함께 하고 있습니다. 문제를 바라보지 마시고, 전능하시고 살아계신 하나님을 바라보십시오. 그분의 임재 안에, 크신 사랑안에 머무십시오. 완전한 사랑이 두려움을 내어쫓을 것입니다. 

이번 주는 같이 데살로니가전서 5장 16-18절 말씀과 계시록 22장 말씀을 늘 묵상하며 선포합시다. 폭풍 가운데서 주님이 주시는 깊은 평안과 안식을 누리며 사시기를 주님의 이름으로 축복합니다. 

Why are you so afraid? (Mark 4: 35-41)

Because of the coronavirus, we're experiencing things that we see in movies everyday. Bustling airports, schools, restaurants, theaters and everything else are empty and closed. Many countries have not been able to hold public gatherings for a few weeks already, and in many places, Sunday services are being held online. In many countries, orders to stay home that prohibit outings have been issued. People stand in long lines to buy and store food in grocery stores.

I visited the Ikea Mega Mart a few days ago and was surprised to see that there were only a few people. Several of the fellow church members in Los Angeles contacted me.  They said that because of the coronavirus, everything in Los Angeles was being locked down, the economy was hurting, and the situation is so serious that they asked me to pray earnestly. The economic recession is coming worldwide. Many people are anxious about what will happen tomorrow. We’re now faced with an unexpected storm that is bringing us to the brink of death.

We want to hear the voice of the Lord in the midst of our fears and worries. May we see our lives through the eyes and perspective of the Lord. I want us all to hear the voice of the Lord through the Bible.

The disciples with Jesus are now on the boat. Suddenly, a storm came, and the water was flowing into the ship and it was about to fall into the water. Despite this, Jesus is sleeping. So, the disciples woke him and said to him, "Teacher, don't you care if we drown?" Then, Jesus calmed the wind and the sea. And Jesus said to his disciples, "Why are you so afraid? Do you still have no faith?"

Why did the disciples fear death in the face of a storm even though the Lord was with them? Dear brothers and sisters, many people are concerned and afraid because we have never experienced a worldwide pandemic.

But today, the Lord ask us who are afraid in the storm. "Why are you so afraid? Do you still have no faith?"

Why do people fear when faced with a storm of life? People fear because they think that the storm of suffering will cause loss of our materials, health, and of lives.

However, the Lord tells us not to be afraid, and to rest and live in peace.

(Jn 16:33, NIV) "I have told you these things, so that in me you may have peace. In this world you will have trouble. But take heart! I have overcome the world."

Why were the disciples afraid in the storm? Because they had no faith. In other words, the disciples were afraid because they did not know Jesus. Because there is no knowledge of God. Saints, what is eternal life?

(Jn 17:3, NIV) Now this is eternal life: that they may know you, the only true God, and Jesus Christ, whom you have sent.

Because there is no knowledge of personally experiencing Jesus, there is no faith in Jesus, so people while in the storm feel fear and fail to act.

They were terrified and asked each other, "Who is this? Even the wind and the waves obey him!" mk4:35

The disciples did not know who Jesus was, who calmed the wind and the sea. So they were afraid in the storm.

What is the message that the Lord gives us during this global crisis? What message do we need to hear?

The Lord wants us to have faith, not fear.

In order for us to overcome fear, the Lord wants us to have the right knowledge and have faith in Christ.

What kind of faith should you have? We must have faith that God is in control and rules over all situations.

We don't know how this global pandemic emerged. Surely there is human fault and responsibility for the emergence of this virus. It is our responsibility to properly manage nature and the environment that God has given us. But, what we need to know is that in all these situations, we have to have faith that God is in control and rules over everything. What God doesn't allow never happens on earth. Nothing happens on earth without God being involved.

Although the Creator, Jesus, was on the boat, a storm broke out. But Jesus calmed the storm and wind at one time. Jesus makes the storm happen, and Jesus is the one who can silence the storm in a moment.

And see also verse 35. “Let us cross over there” It was Jesus who planned and started this journey. Nevertheless, the storm came. Although God is in control and planning our lives and our history, there are still hardships and incomprehensible storms. But in that, we must believe that God is in control of all of this. We must know that Jesus planned the disciples' journey.

Then, what is the message from the Lord through the corona virus crisis in the world? What would the Lord want us to do in this difficult situation?

I think we should listen to the voice of the Lord's love that shakes us up. I think we should look back on ourselves and stand in the right relationship with the Lord. This suffering can be the voice of the Lord's love to return to the Lord. Therefore, at this time, I hope that it will be an opportunity for you to go to the Lord in prayer and reflect back on your lives.

There are many people who are banned from going out now. So many people are spending a lot more time with their families. I think it’s great that we can enjoy more time and intimacy with our precious family members.

I saw this in SMS.


 

That's right. With everything on pause, it's time to quietly listen to the Lord and talk to the Lord.

Please listen and obey what the Lord is telling you in these difficult times.

The Bible says there is an end to history. Christian history has its creation and its end.The Bible says that there is a beginning and an end. Many events in the last days are prophesied in the Bible. Based on the things that are going on around us, I think it is we are now living in the end times. 

(Rv 22:20, NIV) He who testifies to these things says, "Yes, I am coming soon." Amen. Come, Lord Jesus.

Come, Lord Jesus ~

 Therefore, please stay awake in the Holy Spirit, as the Lord commanded us to be for the end times.

In this way, please believe that the Lord is the one who has a purpose and is in charge of everything. 

The second thing we need to overcome fear is Immanuel faith.

Dear brothers and sisters, Jesus is God who existed before creation. All things were created through Jesus. Jesus is the Alpha and the Omega. Jesus is the first and the last. When Jesus comes back to earth, the history of mankind is completed. Jesus claimed and proved that he is God through numerous miracles and signs that only God can do.

He was together with the disciples in the storm. But they were afraid because they didn't know who Jesus was. They were afraid because they didn't know that Jesus could calm the storm in an instant. What is the problem? In the midst of our storm, the Creator Jesus is with us, and we are afraid because he is not seen.

In Matthew 14, after the miracle of feeding 5,000 people with 5 loaves of bread and 2 fish, Jesus went to the mountains to pray after he let the disciples go. However, the disciples were going on a boat, and suddenly the wind and waves became very strong.

But when they see Jesus walking over the sea, they are frightened because they think he is a ghost, and they scream. But Jesus immediately said to them: "Take courage! It is I. Don't be afraid."

"Lord, if it's you," Peter replied, "tell me to come to you on the water."Then Jesus said “ come”, then Peter got down out of the boat, walked on the water and came toward Jesus. But when he saw the wind, he was afraid and, beginning to sink, cryied out, "Lord, save me!"

 When did Peter fall into the sea while walking on water? When Peter saw the harsh wind, fear came, and then Peter fell into the sea. Here is a very important message. Fear comes when we see the harsh waves and problems instead of seeing the Lord. That fear is what makes us fall into the sea. Therefore, in the midst of storms and problems and crises, we must constantly look to the Lord. Please continue to associate with the Lord. Please meditate on the Word.

Beloved ones, Jesus promised to be with you to the end of the world. However, the Lord cannot be seen during seasons of struggle. The problems seem so big. We are afraid because we can only see the big waves that will devour us in the storm, and the Creator Jesus is invisible.

Again I want to say, please train yourself not to look at the storm and the problems, but look upon the Lord.

I hope you will spend less time watching the news and more time meditating on the word of the Lord.

I hope that you will have more time to read the Word, to pray, and to have intimate fellowship with the Lord.

Please take time to praise and worship the Lord's greatness. Sing the Lord's greatness. Please go to the church website, praise the Lord while listening to praise.

(1Jn 4:18, NIV) There is no fear in love. But perfect love drives out fear, because fear has to do with punishment. The one who fears is not made perfect in love.

May you stay in the Lord's love even more.The perfect love of the Lord will cast out fear.

The Lord is love and is holy. The Lord is a person: warm, joyful, and humorous. The Lord is light. The Lord's presence is personal. When the Lord's presence actually fills me, all darkness and all fear in me will leave. The Lord's presence is not a simple theory. Dear believers, earnestly desire the Lord's presence. In other words, be filled with the Holy Spirit. Please pray for the kingdom of God to come fully.

I want to share some verses that I want us all to meditate on during this difficult season of hardship.

(1Th 5:16, NIV) Be joyful always;

(1Th 5:17, NIV) pray continually;

(1Th 5:18, NIV) give thanks in all circumstances, for this is God's will for you in Christ Jesus.

(Rv 22:20, NIV) He who testifies to these things says, "Yes, I am coming soon." Amen. Come, Lord Jesus.

Amen. Come, Lord Jesus! Maranatha ~~

Above all, do not look at the problem, but only gaze upon the Lord. If you look at the problem, God will seem very small and your fears will seem great. But when you look at the Almighty Living God, your problems will be small and the fear will be gone.

"Why are you so afraid? Do you still have no faith?"

We live in a whirlwind of great storms in the world.

At this very time, gaze upon God who oversees and rules our lives. Believe that if God wants to do this, a cure can be developed even today to end all these difficulties. Everything is up to God. Just listen to what the Lord wants you to do in this situation today.

Why are we afraid in the storm? Because we don't know that God is in control and leading all these storms and problems. Don't forget that the Lord is planning this journey for us. And please believe that God is the one who can silence all of our problems in one moment. More importantly, He is always with us. Do not look at the problem, but only at the Almighty and living God. Stay in His presence, in His great love. His perfect love will cast out fear.

Let's meditate and proclaim the words of 1 Thessalonians 5: 16-18 and Revelation 22 together this week.

I bless you in the name of the Lord to enjoy the deep peace and rest that the Lord gives even amidst the storms of life.

 


0 Comments